SRI WAHYUNINGSIH

Boleh dipanggi Bu Nining. Lahir di Malang, tahun 1989. Mulai sekolah di SD Muhammadiyah 4 Malang, lanjut di SMPN 5 Malang, berhasil masuk SMAN 4 Malang, dan dit...

Selengkapnya
Navigasi Web
SUN AND RAINBOW (Cerita Anak 2)

SUN AND RAINBOW (Cerita Anak 2)

Today, the sky looks so grey.

Sun looks confused. The other side, there is Rainbow with beautiful colour appear.

Rainbow said, "Halo Sun, Halo Sky, Halo Cloud. I am here."

Sun said, " Halo Rainbow. I not saw you for a long time."

"Yes, I am very happy now. Because of you." said Rainbow.

"Me?" ask Sun.

"Yes, your brightness make me. I miss everyone." said Rainbow.

"How can it be me make you?" ask Sun.

"You know, I make from sunlight and atmospheric conditions. I will appear after rainyday. Your light meet droplet of water will resulting multiple colours appear in the sky. That's me Rainbow." explain Rainbow to Sun.

"Oh, It's so amazing. We also miss you Rainbow." said Sun.

"Then, I can only see you when rainy season, isn't it?" ask Sun.

"Yes. I am." said Rainbow.

"How many colours are you?" ask Sun.

"I have seven colours." said Rainbow.

"Wow, that's a lot of colours. There are red, orange, yellow, green, blue, violet and..... what colour is it?" Sun try to explain Rainbow colours but there is one more he didn't know.

"Yes, you are right. I also have indigo colour." said Rainbow.

"You are so beautiful Rainbow. Nice to see you today." said Sun.

"Thankyou Sun. But now I will go. It's time to you shinning again. See you again." said Rainbow.

"Okay Rainbow. See you." said Sun.

The Rainbow go, sky looks blue, and Sun shine so bright. It's a wonderful day.

Pesan moral :

Jadilah salah satu bagian indah di dunia, karena kehadiranmu pasti berarti bagi orang-orang disekitarmu.

Mohon maaf, saya masih belajar. Kemungkinan penggunaan kata Bahasa Inggris belum memadai.

Terima kasih sudah membaca dan memberikan komentar.

DISCLAIMER
Konten pada website ini merupakan konten yang di tulis oleh user. Tanggung jawab isi adalah sepenuhnya oleh user/penulis. Pihak pengelola web tidak memiliki tanggung jawab apapun atas hal hal yang dapat ditimbulkan dari penerbitan artikel di website ini, namun setiap orang bisa mengirimkan surat aduan yang akan ditindak lanjuti oleh pengelola sebaik mungkin. Pengelola website berhak untuk membatalkan penayangan artikel, penghapusan artikel hingga penonaktifan akun penulis bila terdapat konten yang tidak seharusnya ditayangkan di web ini.

Laporkan Penyalahgunaan

Komentar

Sekeren ini. Simpel tp buuaaaguuuusss. Salam Ibu...

05 Jul
Balas



search

New Post