Rizni

Dari daerah Sumatera Barat Kab. Agam Kec.Tanjung Raya tepatnya Sigiran tanggal 2 Januari 1969 lahir ke dunia dari pasangan orang tua Nurdin ...

Selengkapnya
Navigasi Web
UPACARA BARALEK DI MINANG

UPACARA BARALEK DI MINANG

Tantangan hari ke-173

# Tantangan GuruSiana

UPACARA BARALEK DI MINANG

Di dalam satiok masyarakat tarutamo masyarakat tradisional, aspek adat marupakan hal yang sangat vital bagi kahidupan bamasyarakat, baitu juo halnyo dengan masyarakat suku bangsa Minangkabau nan barado di Provinsi Sumatera Barat, Masyarakat Minangkabau mamiliki sistem norma-norma dan nilai-nilai yang tabantuak dalam babagai tradisi, salah satunyo dapek diliek dari palaksanaan upacara perkawinan atau yang acok disabuik masyarakat jo istilah baralek

Baralek Gadang marupakan upacara adat di Minangkabau. Arti dari Baralek Gadang adolah parayaan pernikahan. Upacara ini sendiri marupakan rangkaian upacara adat yang dimulai dari Maresek atau mangenal calon pangantin. Tradisi adat ini dimulai sabelum pernikahan hingga setelah pernikahan salasai dilaksanakan.

Minangkabau mamiliki prosesi pernikahan yang sangat baragam, baitu juo atribut pakaian dan perhiasan yang dipakai pangantinnyo dikala malangsungkan pernikahan. Masing-masing nagari mamiliki karakteristik busana pangantin dan hiasan kepala yang dikenakan pengantin juo babeda. Berikut ini tata caro perkawinan adat Minang, Sumatera Barat. Selain bercirikan megah, mewah dan meriah, palaminan banuansa emas dan perak. Gaun pengantin umumnyo babantuak tigo dimensi. Pada dasarnyo prosesi pernikahan tadiri dari babarapo tahapan. Secara garis gadang dapek diliek sabagai barikuik:

1. Maresek: penjajakan pertamo sabagai permulaan dari rangkaian tatacara pelaksanaan pernikahan.

2. Batimbang tando/ maminang: Keluarga calon anak daro mandatangi kaluarga calon marapulai untuak maminang. Bila tunangan diterima, balanjuik jo batuka tando sebagai simbol pangikek perjanjian dan nanindajk dapek diputuihkan sapihak. Acara malibatkan orang tua atau ninik mamak dan para sesepuh dari kaduo balah pihak

3. Mahanta/ maminta izin: magiah tahu dan mohon do’a rencana pernikahannya. Biasanyo kaluarga nan didatangi akan magiah bantuan untuk ikuik mamikul baban dan biayo pernikahan sasuai kamampuan

4. Babako babaki/ mampasinggah: calon anakdaro dijapuik untuk dibawo ka rumah kaluarga ayahnyo. Kamudian para tetua maagiah nasihat.

5. Malam bainai: malakekkan tumbukan halus dari daun pacar merah atau daun inai ka kuku-kuku calon anak daro

6. Manjapuk marapulai: calon marapulai dijampuik dan dibawo ka rumah calon anak daro untuak malangsuangkan akad nikah. Prosesi iko juo dilangsungkan pambarian gala pusako kapado calon marapulai sebagai tando sudah dewasa” Ketek banamo gadang bagala”

7. Tradisi manyambuik kadatangan marapulai di rumah anakdaro lazimnya marupokan momen meriah dan besar. Diiringi bunyi musik tradisional khas Minang yakni talempong dan gandang, tambua tansa serta barisan Gelombang Adat timbal balik yang terdiri dari pamuda-pamuda bapakaian silek, sarato disambuik para dara bapakaian adat na manyuguahkan siriah.

8. Penyambutan di rumah anak daro

9. Akad nikah: Diawali pambacaan ayat suci, ijab kabul, nasehat perkawinan dan do’a

10. Basandiang di palaminan: Anak daro dan marapulai menanti tamu alek

Manikam jajak/ manjalang: untuak mahormati atau mamuliakan orang tua sarato niniak mamak pangantin pria seperti orang tua dan ninik mamak sendiri dengan mambao jamba nan ditutuik jo aleh lamak.

Itulah bantuak upacara baralek di Minang, pada umumnyo hampia samo, tapi pabedaannyo talatak dipakaian jo caronyo hikmahnyo samo baralek juo tergantung gadang atau ketek alek.

#mediaguruindonesia

#upacarabaralekdiminang

#adomaknatersiratdarisatiokrangkaianupacara

#day83putaran4/ 365

DISCLAIMER
Konten pada website ini merupakan konten yang di tulis oleh user. Tanggung jawab isi adalah sepenuhnya oleh user/penulis. Pihak pengelola web tidak memiliki tanggung jawab apapun atas hal hal yang dapat ditimbulkan dari penerbitan artikel di website ini, namun setiap orang bisa mengirimkan surat aduan yang akan ditindak lanjuti oleh pengelola sebaik mungkin. Pengelola website berhak untuk membatalkan penayangan artikel, penghapusan artikel hingga penonaktifan akun penulis bila terdapat konten yang tidak seharusnya ditayangkan di web ini.

Laporkan Penyalahgunaan

Komentar




search

New Post