Sri Ayu Sipah

Alumni IPB dan Kepala MTs Darul Hikmah Subah di Kankemenag Kabupaten Batang. Belajar dan terus belajar dalam universitas kehidupan untuk berika...

Selengkapnya
Navigasi Web
Nyupang Buta Ijo
Ngatinem nggoleki omah surga

Nyupang Buta Ijo

Yu Sarmi lan Ngatinem arep bali mulih sawise buruh tandur. “Ayo to Yu Sarmi, mlakune sing cepet” Ngatinem bengok-bengok ing galengan sawah. Yu Sarmi sedadal ora karuan ndadani jarik kang mlorot “Kowe mlaku ndhisik wae, yen ora sabar ngenteni Aku” Yu Sarmi wangsulan karo nesu.

Ngatinem mesam-mesem, “Ngko ketinggalan pengajiane Kyai Bomin lho, Yu” . “Ah, Kowe wae sing gandrung Kyai Bomin”. Wangsulane Yu Sarmi njejeri lakune Ngatinem.

Tumekane Langgar Darul Hikmah, jama’ah wis kebak mbludak. Kyai Bomin iku fovarite ibu-ibu, ceramahe lugas, lucu, lan nyenengake’. Kayata tema pengajian iki “Omah surga”., mulakna para ibu gemrudug teka gasik, lungguh paling ngarep ben karo iso nyawang pasuryane adem Kyai Bomin .

Ngatinem gandrung banget marang Kyai Bomin, ndadeake sering tukar padu karo Bejo, bojone. Amarga Bejo ora iso mesem kaya eseme Kang Bomin, kepriye Bejo bisa mesem, wong kanggo mingkem wae angel. Untune Bejo pating jumpalitan ora karuan, krodit jarene Pak Mantri Rohmat.

Pengajian kawiwitan, swara alus Kyai Bomin nyusup ing relung ati Ngatinem. :”bu-Ibu, purun kagungan omah surga mboten?” pitakone Kyai Bomin marang jama’ah. “Purun” kompak jama’ah atur wangsulan. “Wonten syaratipun nggih, mboten pareng tukar padu kaleh bojo ning omah” . Jama’ah padha kemrusuk “Lha wong bojone ora aweh duwit Pak Kyai, duwite sithik, ya ditukari terus, mangkane kebutuhan urip akeh” Ngatinem nyela. Jama’ah cekikikan, rasa padha kang ana ing ati para ibu.

Kyai Bomin banjur nglanjutake “Yen Ibu-ibu pengin omah surga lan duwe duwit akeh, kudu Nyupang Buto Ejo”. Jama’ah tambah kemrusuk “ kok nyupang, memet, golek pesugihan, jarene sirik” padha guneman dhewe-dhewe. Kyai Bomin banjur nerangake “Nyupang, iku nyudho pangan, anggonmu dadi wong wedok kudu bisa ngatur apa kang bisa dituku, apa kang ora. Mangan sakcukupe, aja nganthi gedhen empyak tinimbang cagak, aja kakehan utang, melas bojomu, anggone payah nyambut gawe ora ana tilasane”. Jama’ah ibu-ibu sami ndingkluk, padha kemutan anggone utang ning Kang Jungkir, Bank Tongol kampung.

“Buta, kuwi mlebu ditata. Sepira wae duwit diawehi bojomu, kudu bisa dislempitke, disisihke kanggo kabutuhan liya dina, aja kabeh diblanjaake” . Jama’ah Ibu-ibu tambah jero anggone ndingkluk, wirang lan rumangsa salah marang kabeh bojone ing omah. “Kaping pungkasan Ejo, eman karo bojo. Bojomu iku surgamu, angluwihi surga wong tuwamu, aja namung eman yen bojomu akeh duwite, lan gampang umbar aib bojo karo liyane” Kyai Bomin mungkasi ceramah. Ngatinem sesenggukan nangis ing pojokan Langgar, kemutan anggone salah karo Bejo, bojone. Bejo, pilihan Gusti Allah kanggo Ngatinem, sanajan ora bisa mingkem. Tapi Bejo ora tau protes marang kahanane Ngatinem. “Ah Kang Bejo, Ai lup yu pul” batine Ngatinem.

Sugeng rawuh ing dunya literasi, dunya waca lan tinulis kagem mbikak adab zaman, dunya buku kagem ilmu katumpu

DISCLAIMER
Konten pada website ini merupakan konten yang di tulis oleh user. Tanggung jawab isi adalah sepenuhnya oleh user/penulis. Pihak pengelola web tidak memiliki tanggung jawab apapun atas hal hal yang dapat ditimbulkan dari penerbitan artikel di website ini, namun setiap orang bisa mengirimkan surat aduan yang akan ditindak lanjuti oleh pengelola sebaik mungkin. Pengelola website berhak untuk membatalkan penayangan artikel, penghapusan artikel hingga penonaktifan akun penulis bila terdapat konten yang tidak seharusnya ditayangkan di web ini.

Laporkan Penyalahgunaan

Komentar

Matursembahsuwun Ibu Fila. Njih, tausiah Kyai Bomin kagem pepenget kersanipun piyantun estri kedah saged setyatuhu marang garwa. Saged ngatur arto ugi tansah tresna marang garwa ten kahanan napa mawon. Insya Allah nyenyuwun doanipun Bu Fila, mugi saged damel cerkak unggal Sabtu, kagem nguri-uri kabudayan jawi.

08 Dec
Balas

Nyupang Buta Ejo saged mbekto teng suwarga. Kulo purun bu Ayu. Matursuwun bu Ayu cerkak ingkang sae.Barakallah

08 Dec
Balas

Matursembahsuwun Ibu Dyahni, sakderma cerkak Ibu, alhamdulillah bilih saged mupangati kagem piyantun sanes. Tansah sukses Ibu Dyah.

08 Dec

luar biasaaa...dibalut cerkak yang menawan, pesan yang sungguh dalam...maturnuwun sampun dipun emutaken Bunda Ayu"...mugi tansah pinaringan sehat lan karaharjan..barakallah

08 Dec
Balas

Matursembahsuwun Bunda Marlupi, anamung cerkak alit-alitan. Kagem nglanyahake latihan nulis. Ugi kagem pepenget piyambak babagan kaluargi.

08 Dec

Alhamdulillah, meskipun guru privat basa jawanya sedang tidak mendampingi (abah ada acara maulid), saya bisa mengerti maksudnya, bu guru. Kajian seng disampeke Kyai Bomin, mugi-mugi iso mlebu nang relung hati. Nyupang buto ejo. Nyudo Pangan, dadi wong wedok kudu iso ngatur opo seng mesti dituku opo ora. Buto, mlebu ditoto. Duwit diawehi bojo, kudu iso dislimpitke, disisihke, ojo kabehanne diblonjoke. Ejo, eman karo bojo karena bojomu iku surgamu. Ojo diguyu, boso jowo rasa medan. Salam sehat dan sukses selalu. Barakallah, Bu Guru.

08 Dec
Balas

Alhamdulillah akhirnya Ibu mampu menuliskannya dengan baik dan benar dalam bahasa jawa. 100 nilai sempurna kagem Ibu. Berarti Sabtu depan tak perlu Abah mendampingi saat translate cerkak berikutnya. Nijh Ibu, leres. Sakderma tausyiah lan pepenget kagem para estri ten dalem, kersane dados estri ingkang saged ngatur rumahtangga lan tansah tresna kaleh garwo ing kahanan napa mawon. Basa jawa rasa medannya makin lancar. Dipun tenggo njih Ibu, kagem cerkak Ayu saklajengipun.

09 Dec

Aku bagaimana Mbak Ayu, yang kemarin saja belum terpenuhi janjimu, sepertinya aku harus mempersiapkan puyer bintang sembilan untuk kepalaku ini. Selalu ada cerita yang ditorehkan Mbak Ayu ini, hingga buat mata ini ingin menyambangi, tapi isi kepalaku ini yang tak pandai mencernanya. Sukses selalu dan barakallah

08 Dec
Balas

Gimana dong, Bunda Ropi ? Khan kemarin sudah Mbak Ayu translate via telfon. Kalo yang ini sebenarnya agak sulit ditranslate ke bahasa indonesia, karena menggunakan kerata basa jawa tema intinya. Setiap hari Sabtu Bunda Ropi harus siapkan Puyer Bintang lebih dari sembilan ya...Intinya tausiah Kyai Bomin pada para istri, untuk bisa mengatur apa yang telah suami berikan dan senantiasa menyayangi suami dalam keadaan berlebih maupun kurang secara finansial. Kang Bejo dan Ngatinem yang ajarkan pada kita.

08 Dec

Ai lap yuu puul tuuuu....Any way...bus way....this is very wonder pulll...Thank you to Mrs. Ayuuu...

08 Dec
Balas

Matursembahsuwun Bu Rini. I love you too...full. Ngatinem dan Bejo is the best teacher.

08 Dec

Mba ayu, alhamdulillah aku bisa ngerti walaupun cuma dikit, hehehe, kalau nggak salah tangkap, ini tulisan tentang ceramahnya kyai Bomin tentang menjadi istri yang harus pandai mengatur uang belanja dan urusan rumah tangga lainnua. Jika berkenan tolong mba Ayu upload versi indonesianya karena perlu waktu yang lama buat mengerti dan paham versi jawa ini. Sehat dan sukses mba Ayu. barakallaah

08 Dec
Balas

Oke Bunda Nurmalia, akan dipenuhi permintaan dari Saudarariku nan lincah dari Riau ini. Sebenarnya memang cerkak jawa ini akan diunggah setiap sabtu, sebagai bagian dari nguri-uri budaya jawa. Benar sekali, tausiah Pak Kyai Bomin pada para istri, agar bisa mengatur segala hal pada rumah tangga dan menyayangi suami dalam keadaan apapun, baik berlebih maupun kurang secara ekonomi. Ngatinem dan Bejo, darinya kita belajar. Terimakasih Bunda. Ditunggu tulisan spesialis hatinya ya ...

08 Dec

Setuju, Pak Kyai. Kedah mangan secukupe, aja nganti kegeden empyak kurang cagak, kudu ditata kasile mas bojo lan eman mas bojo. Mugi-mugi kula saged nglampahi, Bu Ayu. Maturnuwun pepeling Kyai Boim lantaran Yu Ngatinem lan Mas Bejo. Cerkak ngangeni...

08 Dec
Balas

Matursembahsuwun bu Fila, Bu Ayu balas komentaripun kliwat wonten nginggil menika.

08 Dec

Setelah komentar teman-teman, kayakbya ini cerita sangat menarik dan bermakna. Sayang sekali, saya tak bisa berbahasa Jawa.

09 Dec
Balas

Terimakasih Bapak, Sebatas cerita pendek bahasa jawa yang siratkan pesan untuk para istri bersikap pada suaminya. Mohon bimbingannya agar terus latihan menulis. Tak lelah belajar berjalan dan tak letih berlatih berlari.

09 Dec



search

New Post