Muhammad Humaidin

Muhammad Humaidin, Tenaga Pendidik di kota Bima Nusa Tenggara Barat...

Selengkapnya
Navigasi Web

7 Golongan yang dilindungi

7 Golongan yang dilindungi

#Day403

Tausiyah malam ke 27 Ramadhan sebelum sholat tarawih di masjid raya talabiu, ada pun inti sari kultum yaitu: Semua makhluk berada dibawah cahaya matahari yang amat panas kecuali 7 golongan yang mendapat keteduhan, dari Arsy. Mereka ialah:

ⅰ- Pemimpin yang adil.

ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.

ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.

ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.

ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".

ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).

ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.

Semoga kita semua mendapatkan perlindungan Allah SWT di Yaumil akhir nanti. Aamiin.

Talabiu, 9 Mei 2021

DISCLAIMER
Konten pada website ini merupakan konten yang di tulis oleh user. Tanggung jawab isi adalah sepenuhnya oleh user/penulis. Pihak pengelola web tidak memiliki tanggung jawab apapun atas hal hal yang dapat ditimbulkan dari penerbitan artikel di website ini, namun setiap orang bisa mengirimkan surat aduan yang akan ditindak lanjuti oleh pengelola sebaik mungkin. Pengelola website berhak untuk membatalkan penayangan artikel, penghapusan artikel hingga penonaktifan akun penulis bila terdapat konten yang tidak seharusnya ditayangkan di web ini.

Laporkan Penyalahgunaan

Komentar




search

New Post